E-skierowanie już obowiązkowe!

Telefon   +48 32 202 97 15;    +48 500 307 207  Email   Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.     

E-skierowanie już obowiązkowe!

Od 8 stycznia 2021 roku placówki medyczne mają obowiązek wystawiania i
obsługi elektronicznych skierowań.
Na czym to polega i jak masz się teraz rejestrować na badanie lub wizytę
u specjalisty?

E-skierowanie to kolejne po e-zwolnieniu i e-recepcie rozwiązanie, które
umożliwia załatwianie Twoich spraw zdrowotnych w formie elektronicznej.
To szczególnie użyteczne w czasie pandemii.


Zalety e-skierowania:
• E-skierowania nie można zgubić – jest dostępne na Internetowym Koncie
Pacjenta
• pacjent może w każdym momencie sprawdzić historię swoich e-skierowań
• rodzice i opiekunowie mogą monitorować historię leczenia swoich dzieci i
podopiecznych
• znika problem nieczytelności ręcznie wypisanego dokumentu lub błędów
– system e-zdrowie (P1) dokonuje weryfikacji poprawności e-skierowania
• nie trzeba przyjeżdżać do placówki w celu odbioru skierowania, można je też
otrzymać po kontakcie telefonicznym z lekarzem
• pacjent rejestruje się telefonicznie na zabieg lub konsultację
• pacjent nie może zarejestrować e-skierowania jednocześnie w kilku placówkach,
co wpłynie na skrócenie kolejek do specjalistów oraz na zabiegi
• znika obowiązek dostarczenia do placówki oryginału
skierowania w terminie 14
dni.


Jak dostaniesz e-skierowanie
E-skierowanie możesz otrzymać w postaci:
• SMS-a z 4 cyfrowym kodem
• e-maila z pdf-em
• wydruku informacyjnego e-skierowania.
Żeby otrzymać e-skierowanie w postaci SMS-a lub e-maila, zaloguj się na swoje
Internetowe Konto Pacjenta, wejdź w „Ustawienia” i wpisz numer telefonu lub
adres e-mailowy.


Kiedy wystawiane jest e-skierowanie?
E-skierowanie może być wystawione na:
• ambulatoryjne świadczenia specjalistyczne, za wyjątkiem porady w zakresie
logopedii
• leczenie szpitalne
• badania medycyny nuklearnej oraz badania tomografii komputerowej, w tym
przypadku także te, które są finansowane ze środków innych niż ubezpieczenie w NFZ
• rezonans magnetyczny
• badanie endoskopowe przewodu pokarmowego
• badanie echokardiograficzne płodu.


Kiedy e-skierowanie nie jest wystawiane
E-skierowanie nie jest wystawiane na:
• leczenie w uzdrowisku lub sanatorium
• programy lekowe
• rehabilitację
• do szpitala psychiatrycznego.
W tych przypadkach dostaniesz skierowanie w postaci papierowej.


Skierowanie może być wystawione w formie papierowej, jeśli lekarz lub inna
uprawniona osoba (położna, pielęgniarka, farmaceuta, felczer):
• nie ma dostępu do systemu e-zdrowie (P1) np. w przypadku awarii tego
systemu, systemu gabinet.gov.pl w placówce lub braku dostępu do Internetu np.
podczas wizyty domowej
• wystawia skierowanie osobie o nieustalonej tożsamości
• jest z innego państwa członkowskiego UE i tylko tymczasowo i okazjonalnie
udziela świadczeń zdrowotnych w Polsce.
E-skierowanie nie jest też wystawiane w ramach zlecenia wewnętrznego np. kiedy
szpital, w którym przebywasz, kieruje Cię na badanie specjalistyczne na terenie
placówki.


Nadal nie potrzebujesz skierowania w żadnej formie do:
• psychiatry
• ginekologa i położnika
• onkologa
• wenerologa
• stomatologa


Jak zarejestrować e-skierowanie
Na konsultację lub badanie możesz się zapisać telefonicznie, podając kod
e-skierowania oraz nr PESEL. Jeśli zapisujesz się osobiście, pokazujesz w
rejestracji e-mail z informacją o skierowaniu lub SMS z kodem, aby przychodnia mogła
go zeskanować, i podajesz swój PESEL.


Z uwagi na pandemię rekomendujemy rejestrację przez telefon lub np. mail lub
czat, jeśli przychodnia to umożliwia.


Jeśli przychodnia nie obsługuje e-skierowania
Podczas pandemii możliwe, że niektóre placówki jeszcze
nie są gotowe na 
obsługę e-skierowania.
W takim wypadku możesz się również zarejestrować,
podając:
• podstawowe informacje zawarte w e-skierowaniu (kto wystawił, z jakim
rozpoznaniem)

• Twój PESEL
oraz:
• kod dostępu albo
• klucz dostępu do e-skierowania (44-cyfrowy numer umożliwiający odczytanie
e-skierowania; numeryczne przedstawienie kodu kreskowego) albo
• numer identyfikujący skierowanie (identyfikator techniczny umożliwiający
rozróżnienie dokumentu w systemie, zawierający różne metadane zgodne ze
standardami).
Możesz przekazać te dane telefonicznie lub mailowo lub na czacie.
Jednocześnie złożysz oświadczenie, że zgłaszasz się tyko do tej jednej placówki.
Do czasu zakończenia epidemii nie obowiązuje termin 14 dni na dostarczenia
skierowania.


Co należy wiedzieć o skierowaniu na szczepienie przeciwko COVID-19
E-skierowanie na szczepienie przeciwko COVID-19 nie posiada kodu jak inne
e-skierowania. Będzie widoczne na Internetowym Koncie Pacjenta osoby,
której je wystawiono, ale procedura rejestracji na szczepienie jest odmienna
niż w przypadku innych e-skierowań.
Kiedy otrzymasz już skierowanie na szczepienie, możesz umówić się na termin
szczepienia i miejsce:
• na infolinii NFZ: 989
• poprzez Twoje Internetowe Konto Pacjenta – dostępny będzie odpowiedni
formularz

W celu zapewnienia maksymalnej wygody użytkowników przy korzystaniu z witryny ta strona stosuje pliki cookies. Szczegóły w naszej Polityce prywatności.
Kliknij "Zgadzam się", aby ta informacja nie wyświetlała się więcej.